Van koeienstront tot Parfum ICI

19 augustus 2012 - Zwolle, Nederland

Wat hebben we genoten deze week, we hebben volop gewandeld. Met de knieën gaat het beter, de schouders hebben het gewicht kunnen dragen van onze rugzakken en we hebben maar een enkel klein blaartje. maar dat komt natuurlijk van de warmte. Vanmorgen vertrokken we vanuit Hasselt in Overijssel naar Zwolle, waar we nu als pelgrims vorstelijk zijn ontvangen door broer en schoonzus. Even bijkomen, vanmiddag was het 33 graden en dan valt het lopen niet mee, maar toch nog de 18 km gehaald vandaag.

Onze ervaringen, te veel om op te noemen, de tegenstelling hierboven als titel van dit epistel geeft het al aan. Zo lopen wij als twee pelgrims over dijken en door schapen- en koeienstront en zo ruiken we zelf soms ook een beetje. Maar even daarna worden we ingehaald door sportieve 30-ers die eerst Parfum ICI hebben bezocht en een walm van lekkere geuren achterlaten. Het ging langs veel gesloten kerken tot in Hasselt waar we een orgelconcert beleefden in een aangenaam prettig koele kerk. Overigens geloof ik niet dat God is vertrokken uit bijvoorbeeld Jorwert, de kerken zijn wel dicht, maar God vertrekt niet. Het is de vraag of mensen wel of geen aandacht hebben voor God. Wij zien God onderweg in de mensen die ons vriendelijk helpen, een kopje thee aanbieden, opvangen, gratis de rivier overzetten met hun pontje. Teveel om op te noemen, Dank God!

En wat te denken van de twee ooievaars, die vanuit hun nest, zo in ons "nest"  (bed) keken op een afstand van 10 meter. Ze klepperden ons wakker in de ochtend, ooievaars, toch een beetje teken van nieuw leven. En daar tegenover het orgelconcert in Hasselt, prachtig  hoor maar het ging over dood en ellende: "Gelijk het gras is ons kortstondig leven"en "Ich steh' mit einem Fuss im Grabe"en 'Ach Gott, erhör mein seufzen und wehklagen". Maar ook:" Wat vlied of bezwijk, getrouw is mijn God". Zo wandelen we verder, in een wereld vol tegenstrijdigheden, maar het hoort allemaal bij dat leven, waar we op dit moment van genieten. Dank voor alle lieve berichten en aanmoedigingen. We gaan verder richting Nijmegen en daarna richting Maastricht. Vol goede moed, zonder tentje en met een lichtere rugzak, we halen de 25 km per dag vast en zeker deze week.

1. Jaap en Wijna:
    19 augustus 2012
    Een prachtig verhaal, op naar het volgende!
    Jaap en Wijna
  2. Bart en Jansje:
    20 augustus 2012
    Geweldig, wat beleven jullie mooie dingen.
    We volgen jullie elke dag, er leuk.
    veel plezier met het volgende deel van de tocht.
    We kijken uit naar het volgende reisverslag
    Bart en Jansje
  3. Ed en Marise:
    20 augustus 2012
    Beste Wim en Corrie, hier een groet vanuit Accra (Ghana). Ik heb nu al bewondering voor jullie dat jullie deze reis zijn begonnen. Zoals jullie al schreven moet dit de reis van jullie leven worden. Ik wens jullie veel plezier en zegen op jullie pelgrimstocht. Geniet ervan!
  4. Nel en Frie:
    Leuk verslag.
    Als je de omgeving een beetje kent dan zie je het voor je.
    Een geheim sponsorcontract met Spa?
    Veel plezier!
  5. Tijmen:
    20 augustus 2012
    Hola, wim en corrie, jullie zijn goed op weg onder toch wel barre weersomstandigheden.
    Met de rugzakkken is het toch gelukt?
    ik vertrek woensdag naar Roncesvalles,
    Ultreia!!
    tijmen.
  6. Trudie:
    21 augustus 2012
    hallo Corrie en Wim. We zitten hier in OBerwesel aan de Rijnoever. Heel interressant. Het is heel heel erg warm hier. We zijn eind september weer thuis. Veel energie
  7. Jolanda:
    21 augustus 2012
    De verhalen kunnen nog zo mooi zijn, bij mij overheerst het gevoel: wat leuk en bijzonder om dat samen te kunnen doen.
  8. Alx:
    22 augustus 2012
    Mooie en inspirerende verhalen. Ik wens jullie het allerbeste toe bij het vervolg van jullie Pelgrimstocht!
  9. Tonnie Quintt:
    22 augustus 2012
    wat een bofferds zijn jullie dat dit nog mag gebeuren
    Ik reis in gedachten met jullie mee
    Gods zegen op jullie weg
  10. Albert:
    22 augustus 2012
    Hallo Corrie en Wim, Wat mooi om jullie te spreken in de huiskamer van de stad Deventer, want dat is De Brink. Zo'n toevallige korte ontmoeting bij een bank op dat plein. We wensen jullie een mooie tocht met veel mooie verhalen waarmee de rugzakken ook worden gevuld.
  11. Bert en Greta:
    22 augustus 2012
    Mooi verslag weer en super dat jullie ondanks de hitte toch je doel voor deze week hebben bereikt. Inmiddels zijn jullie al weer verder en op weg richting Nijmegen. In gedachten gaan we mee en wensen jullie opnieuw veel pelgrimszegen en weet dat onze gebeden jullie vergezellen.
  12. Annita:
    23 augustus 2012
    Dag Wim en Corrie, vond het erg leuk jullie in Blikzijl zo maar tegen te komen.
    Leuk was dat bij de fam. v. Dijk met de ooievaars.
    Zo herinneren wij dat ook.
    zie uit naar jullie volgende verslag
  13. Beatrix en Jannie:
    23 augustus 2012
    Dag Coorie en Wim, De parfum van de koeienstr.......kunnen wij ons ook goed herinneren.
    Leuk elkaar in Blokzijl te ontmoeten, Jullie sportief op jullie voetjes en wij op de fiets.
    Veel plezier en alle goeds op jullie verdere tocht.
  14. Enny en Marijke:
    23 augustus 2012
    Super hoor, jullie tocht! Mijn poederkwastplant bloeit:)! Foto invoegen lukt niet, maar 't is heus waar! Shalom!
  15. Goos en Cobie:
    24 augustus 2012
    Leuk om jullie op deze manier te volgen, het dwingt respect af!
    Petje af.
    Goos en Cobie
  16. Dingeman:
    26 augustus 2012
    Dag Wim en corrie,
    Dank voor de berichten over jullie belevenissen op jullie lange tocht. Zo lezende wordt een aardig geheel. Maar daarover moet je je nu natuurlijk nog niet druk maken . Dat geheel is van later zorg. Nu is het steentje voor steentje, stap voor stap en een bericht per dag. Goed dat jullie snel hebben geleerd van wat er in een rugzak gemist kan worden. Mijn ervaring bij het lopen is, dat dit ook werkt voor andere en andersoortige ballast. Waar bemoei je je nu nog mee tijdens het lopen ; dat zal over een paar honderd kilometer anders zijn. Ik meldde bij de aanvang van je tocht dat ik graag wat kilometers mee zou willen lopen, dat lukte niet. Herstellen van wat lichamelijk ongemak duurde wat langer en toen alles ok was, vertrokken we samen ( Saar en ik ) naar het zuiden van Frankrijk. Daar zitten we nu en lezen met een onderbreking van een week je berichten. Ben zeer benieuwd naar het vervolg, vooral naar jullie reflectie op de gesprekken die jullie tijdens de kilometers samen voeren. Houd je taai, verdeel je energie en geniet.
    Sara en Dingeman