30 t/m 4 mei - week 4

4 mei 2013 - Troyes, Frankrijk

Weer een week voorbij en het gaat goed. Wonderlijk is het dat je elke dag weer fris en vrolijk op mag staan om weer een etappe van 20-25 km te lopen. We zijn nu een aantal pelgrims tegengekomen. Dan wisselen we ervaringen uit en lopen soms een stukje samen op. We spraken een jonge Nederlander wiens vrouw onlangs was overleden. Hij probeert door de wandeling naar Santiago zijn leven weer toekomst te geven. Zo heeft iedereen zijn eigen verhaal.

We overnachtten in een oude abdij in Le  Reclus. Heel veel geschiedenis. Vanaf de 12e eeuw. Tijdens twee wereldoorlogen was het bezet geweest door de Duitsers. Alles nog in originele staat, zo stond op onze slaapkamerdeur met krijt nog steeds Krankenstube (ziekenzaal). Als muren konden spreken... De beheerder bracht ons even met zijn auto naar een grote supermarkt zodat we die avond ons eigen verse potje (pasta) konden koken. Onderweg liet hij ons het Franse Nationale Monument van de WO I zien, op een plaats dicht bij de Marne waar honderdduizenden soldaten het leven lieten. Dan wordt je weer even stil... Later bleek onze chauffeur de burgemeester te zijn van een aantal dorpen.

We logeerden ook bij een boer van wie we de 1e asperges van zijn land te eten kregen. Op een ander adres kregen we een boerenkaas mee en 2 hardgekookte eieren. Corrie kreeg een boeketje lelietjesvandalen mee. Dat zijn goede momenten waarvan we genieten en die we in dankbaarheid aanvaarden.

Minder plezierig is nog steeds de modder. We glijden wat af, onze kleding ziet er dan niet uit en onze schoenen zou je zo weggooien. We hebben een hele dag in de regen gelopen en en werden nat en koud opgevangen door de zusters van een klooster.

In Troyes, een redelijk grote oude stad, waren we twee dagen. Om een beetje uit te rusten en de stad en de kerken te bezichtigen. Volgende week zijn we in Vezelay en dan nog 1000 km lopen naar de Pyreneeën. Dus we zijn nog even onderweg, gelukkig wordt het weer beter.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Theo & Tineke:
    Dag Wim en Corrie,
    Boeiend om jullie reisverslag te lezen en zo op afstand jullie ervaringen mee te beleven. Wij wensen een inspirerende verdere pelgrimstocht toe. Zelf hadden we gisteravond met een aantal heilssoldaten die toentertijd ook hebben meegeholpen een bijzondere ervaring door te figureren in een film over het leven van een illegaal die in oktober 1992 de Bijlmerramp meemaakte. Er kwamen weer heel wat (vergeten) herinneringen naarboven, wat je even stil zet.
    Een hartelijke groet van ons beiden,
    Theo & Tineke
  2. Nico en Ceciel van Bohemen:
    Dag Corrie en Wim,
    Ik ben verbijsterd! Wat een spannend boek!
    Er zijn geen woorden voor................. Jawel tóch........BEWONDERING !!!
    en ik lees met veel plezier jullie wonderlijke verhalen.
    Lieve groeten en alle goeds dat maar wenselijk is van ons beiden.
  3. Elly en Bert:
    Dag Corrie en Wim,

Wij volgen jullie met veel plezier en proberen ons te verplaatsen in iets wat Bert en ik samen niet meer kunnen zodat wij erover kunnen dromen.
    Geniet van even rust en een goede nieuwe wandelweek toegewenst.
    Hartelijke groet,
    Elly en Bert
  4. Ron en Marjoke:
    Ey Corrie en Wim,

Ik lees met een hart vol jaloezie jullie verhalen. Gezegende mensen zijn jullie dat je dit allemaal mag meemaken. Rust nu ffffff goed uit (zover dat kan) en wij wensen jullie een goede wandeltocht verder toe. Als jullie zin hebben, zing dan maar met ons mee ....

De paden op, de lanen in, vooruit met flinke pas.
    Met stralend oog en blijde zin.
    En goed gevulde tas.
    De Zonne lacht ons vrolijk toe,
    ons groet der vooglenzang.
    En wij worden vast niet moe.
    Al wand'len w'uren lang.
    Tra-ta-ta-ta bom, bom, tra-ta-ta-ta bom, bom.
    Al wand'len w'uren lang.

Marcheren is gezond voor 't bloed.
    Verruimd wordt d'enge borst.
    't Versterkt de spier van been en voet.
    't Wket eetlust op en dorst.
    Daarom vooruit en inde maat.
    Zo netjes als 't maar kan.
    Nu 't eensgezind en ordlijk gaat,
    Heeft elk plezier er van.
    Tra-ta-ta-ta bom, bom, tra-ta-ta-ta bom, bom.
    Heeft elk plezier er van....

Groeten van ons alletwee !!
  5. Trix En Theo Kruisinga:
    Dag Wim en Corrie,

Hier een bericht van ons. Met belangstelling lezen wij jullie verslagen. Bijzonder wat jullie meemaken. Nogmaals dank voor het bericht via Dineke. Dank ook voor de foto en het aansteken van de kaars in de basilic van St. Remy's. Mijn vader was ontroerd.
    Het ga jullie goed en wat zal deze wandeltocht jullie leven verrijken! Zegen gewenst en we blijven jullie volgen.
    Hartelijke groet,
    Theo en Trix
  6. Tine de bruijn:
    5 mei 2013
    Goedemorgen Wim en Corrie! Leuk als er bericht is, dat jullie reisverslag weer is bijgewerkt. Altijd benieuwd naar jullie belevenissen..ze zijn elke keer weer even leuk om te lezen. Fijn dat het julie goed gaat. Gods zegen wens ik jullie..meereizend waar de weg jullie voert:-)
  7. Bart en Jansje:
    Wim en Corrie,
    Met veel plezier lezen we elke keer jullie boeiende verhalen.
    Leuk ook dat je de tijd neemt om een stad zoals Troyes te bezichtigen.
    Hartelijke groet van ons.
  8. Mariska Koorn:
    Goedendag!

Van uw dochter Dineke, hoorde ik van uw reis. Ik ben zelf een bescheiden wandelaar, ik loop slechts de vierdaagse van Nijmegen. Ik heb veel bewondering voor uw doorzettingsvermogen! Het lijkt mij een enorm avontuur en ook best zwaar, want je komt jezelf behoorlijk tegen tijdens een flinke wandeling. Zeker als de omstandigheden niet zijn zoals je wilt.... Ik wens u veel succes, plezier en goede moed op uw verdere reis en ik hoop dat alles voorspoedig mag verlopen!

Vriendelijke groet,
    Mariska Koorn.
  9. Truus Kruger:
    5 mei 2013
    Als ik zo jullie schrijven lees, vindt ik dat je maar een boek moet schrijven.bv Onze bijzondere pelgrims reis. Ik ben de eerste die het koopt. Wat maken jullie geweldige dingen mee, was ik het maar.
    Veel zegen op je verdere 1000 km.
    Warme groet. Truus Kruger.
  10. Jaap en Wijna:
    6 mei 2013
    We zijn het helemaal met Truus eens: een boek schrijven! (Krijgen familieleden korting?) Ondanks de modder, kou en regen maken jullie bijzondere dingen mee, ontmoeten bijzondere mensen en ontvangen een bijzondere zegen. Geniet er van! Met groet en zegen!
  11. Loek en Wil:
    8 mei 2013
    Hallo Wim en Corrie,
    We hebben vandaag twee verslagen achter elkaar gelezen, omdat we net thuis zijn van vakantie; ook vakantie van de e-mail e.d. Lopen door de modder en de regen getuigt toch wel van een groot doorzettingsvermogen!! Petje af, hoor.... Fijn dat jullie zulke geweldige mensen treffen onderweg; veel sterkte voor de volgende etappe en groeten van Loek en Wil
  12. Kees Bastiaanse:
    8 mei 2013
    Na een reis door Suriname weer de draad van jullie verhaal opgepakt. Het gaat goed! Bewondering voor jullie doorzettingsvermogen, de mooie verhalen en ontmoetingen.
    Groetjes Kees
  13. Hannie en Frans:
    9 mei 2013
    Hallo Corrie en Wim,
    Wij zijn blij dat het, behalve het weer, met jullie goed gaat. Wel optimistisch van die 1000 km, maar dat gaat zeker ook lukken mede door jullie inzet, de warme contacten en opvang. Strekte maar weer en wij zijn benieuwd naar de volgende belevenissen.Bueno Camino
  14. Goos en Cobie:
    10 mei 2013
    Jullie beleven momenteel een heel andere situatie dan wij in ons land. Hier was dagenlang het Koningshuis in beeld. Volop TV berichten en dagelijks grote verslagen in de dagbladen. Jullie gaan natuurlijk moedig voorwaarts.
    Wij blijven jullie volgen. Dank voor de berichten

Lieve groeten
    Cobie en Goos