Eindelijk is het zover: we zijn onderweg!

5 augustus 2012 - Schiermonnikoog, Nederland

Eindelijk is het zover: we zijn onderweg!

Na jaren nadenken en plannen, na maanden oefenen en trainen, na dagen inpakken en afscheid nemen zijn we vertrokken naar Schiermonnikoog, het startpunt van onze pelgrimage naar Santiago. Waarom Schiermonnikoog? Bijna 40 jaar geleden waren we daar op huwelijksreis, en sindsdien zijn we er op hoogtijdagen altijd weer terug geweest. Na enkele dagen op Schier vertrekken we dan met openbaar vervoer naar ons werkelijke startpunt Str. Jacobiparochie. Daar bij cafe De Zwarte Haan, is volgens de plaatselijke bevolking, het begin van de wereld. Wij lopen dus van het begin van de wereld in Friesland naar het eind van de wereld  (Finisterre) in Spanje.

We lopen samen maar allebei beleven we de reis ook persoonlijk. Corrie met haar interesse voor geschiedenis en cultuur, Wim met een spirituele blik. Uit wat we schrijven, ook in onze persoonlijke dagboekjes, zal dit wel duidelijk zijn. Samen wordt het een machtige belevenis: de reis van ons leven. Dank voor alle goede wensen en zegenbedes die ons vergezellen.

We laten nog wat foto’s zien van onze training in Ierland, wat een beeld geeft hoe we op weg gaan. In Nijmegen vond ik een glas-in-lood van Peter Kanis (St. Petrus Canisius) een Pelgrim door Europa en onderstaande tekst die mij tot nadenken stemt…

Trek op iedere plaats waar je woont, weg uit het eindige en ga binnen in de oneindige ruimte die God is.

1. Sjaak&Afke:
    4 augustus 2012
    Ga met God en wees een zegen; voorspoed geeft Hij op jullie wegen!
  2. Peter Hilhorst:
    5 augustus 2012
    Wat een fantastische onderneming. Veel succes.
  3. Trudie:
    5 augustus 2012
    Hallo Wim en Corrie. Veel succes en doorzettingsvermogen! What is is the point of live if jou don't at least try to do something remarkable
  4. Trudie:
    5 augustus 2012
    What is the point of being alive if jou don't at least try to do something remarkable. Veel succes
  5. Trudie:
    5 augustus 2012
    ik dacht dat de reactie niet overkwam. Maar je moet even wachten.
  6. Hannie en Ben:
    5 augustus 2012
    Nadenktekst meteen al een heel goeie!
    Daar ga ik wat mee doen.
    Heel veel mooie en waardevolle ervaringen wens ik jullie toe op je reis.
  7. Willem & Doutsje:
    5 augustus 2012
    We zijn reuze benieuwd naar jullie ervaringen en wensen je de wind in de rug. grip voor je voeten en de zon in je gezicht.
    Het ga jullie goed.
  8. Jaap en Wijna:
    5 augustus 2012
    Eindelijk... we weten hoe jullie uitgekeken hebben naar deze reis. Vergeet niet: Niet je bestemming, maar de weg die je gaat is het doel. Met zegen en groet.
  9. Wilmen, Marleen & kinderen:
    5 augustus 2012
    Heel veel succes en geniet van de reis van jullie leven.
    Wij denken aan jullie!!
  10. Elly en Bert:
    17 augustus 2012
    Een geweldige reis toegewenst en we vergezellen jullie met gebed.